Suus gaat naar Mexico...

ontvoerd, een goochelaar en een superpartyweekend...

(Om verwarring te voorkomen; dit verhaal gaat dus over de week na twee weken geleden)

Vorige week op verscheidene feestjes waren er al afspraken gemaakt dat twee meisjes me zouden ontvoeren voor een girls day. En dinsdag was het dan zo ver... Ilan bracht me naar Gran Plaza, (een winkelcentrum), om me daar over te leveren aan Larissa en Regina. Hij werd meteen weggestuurd en ze zouden hem wel bellen als hij me weer op mocht halen.

Toen kon het shoppen beginnen, ze vroegen me wat ik leuk vond en gingen vervolgens kleren voor me uitzoeken die ik moest gaan passen. Daarna gingen we met de bus voor 6 pesos naar het huis van Larissa´s zus om daar te eten. En na het eten natuurlijk de nodige girlstalk, ze vertelden me dat ze naar radiohead waren geweest en dat een recensent hun namen had genoemd in z´n blog, dat ze ook mijn blog lazen met behulp van google translate en nu dus dan ook een special mention in mijn blog wilden, bij deze: thank you for kidnapping me Larissa and Regina (:

Donderdag gingen we naar het centrum van Merida om dan eindelijk na alle fiësta´s ook wat cultuur te snuiven. We zijn in een kunstgalerie geweest ; de soho galeries

( http://www.sohogalleriesmx.com/home.html ) en in het Macay museum van Merida (http://www.macay.org/).

Die avond was er een afscheidsfeestje van Antonio en daar waar een feestje is, gaan wij natuurlijk naartoe... Er waren een heleboel mensen, taco´s, bier en een goochelaar die de hele avond kaart trucjes, trucs met ringen en met elastiekjes voor ons deed. Zeer vermakelijk xD.

Vrijdag was er wederom geen tijd om uit te slapen want ´s middags gingen we alweer op weg naar het volgende feest in een groot huis bij het strand. We speelden volleybal in het zand en zwommen in het zwembad totdat er meer mensen kwamen en de party kon beginnen. Ze drinken hier bier alsof het ranja is en caña alsof het bier is en met deze formule is dronken worden gegarandeerd! Vandaar dat ook iedereen er behoorlijk dronken bij liep. We dansten salsa, we dansten op de bar, we dansten de hele nacht totdat we niet meer konden. (Mijn vermogen om salsa te kunnen dansen verbetert naarmate er meer alcohol in m´n systeem zit, heb ik gemerkt.) Na een laatste strandwandeling was het uiteindelijk tijd om te gaan slapen, Ilan en ik hadden een bed toegewezen gekregen in het huis (we moesten er wel voor betalen...) waar we voor slechts een paar uurtjes in slaap vielen.

De volgende ochtend vroeg weer wakker en meteen maar wakker worden door frisse duik in het zwembad om vervolgens ergens in een minisupermarktje ontbijt te gaan halen. Daarna wilde ik het liefst niks meer doen maar dat ging helaas niet door want we waren nog steeds in het partyhuis met allemaal brakke mensen. We zaten met z´n allen op het balkon en rond een uur 1 s´ middags begonnen we alweer aan het bier. We speelden pingpong en aten spaghettie alsof we dagen niet gegeten hadden.

Mexicanen zijn nooit brak of moe genoeg om salsa te dansen en dus ging de salsa muziek weer aan en begonnen mijn danslessen van pedro.. Na alle fun was het dan helaas toch tijd om op te ruimen. Toen eindelijk alles weer redelijk toonbaar was konden we dan eindelijk weer naar huis om heerlijk te gaan slapen.

Na lekker te hebben uitgeslapen ging ik samen met Ilan´s moeder koken, en jawel IK heb stampot gemaakt.... en iedereen vond het super lekker, zelfs ik terwijl ik helemaal niet van stampot houd, ik verbaas mezelf met m´n eigen kookkunsten...

Reacties

Reacties

mam

zo fijn als je straks met leuke receptjes thuiskomt!!!
:D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active